Biura podróży

Poznaj praktyczne informacje, porady i ciekawostki na temat biur podróży.

Biura podróży - Katowice

Choć w Katowicach działa tylko 14 oddziałów dużych biur podróży, to i tak mają one więcej klientów od 48 lokalnych firm. Wynika to szerokiej oferty i dobrej opinii czołowych touroperatorów.

W Katowicach obecność największych biur podróży nie jest tak widoczna jak w polskich innych aglomeracjach. Spośród 62 oddziałów touroperatorów 14 są to firmowe salony największych uczestników rynku. Dzięki temu ze swoimi produktami mają szansę przebić się lokalne biura. Jednak te bardzo często pośredniczą w sprzedaży usług największych podmiotów takich jak: Itaka, Rainbow Tours, Neckermann, Orbis Travel, Triada, TUI czy Sindbad.

W Katowicach klienci wolą duże biura podróży

Klienci kierując się opiniami znajomych, mediów i komentarzy, jakie wystawiają biurom podróży internauci, najczęściej wybierają oferty takich biur jak:

  • Rainbow Tours, który w Katowicach ma trzy punkty firmowe (przy ul. Kopernika 2, tel. 32 2034012, Słowackiego 17, tel. 32 2020830 i na Al. Korfantego 3, tel. 32 2062068);
  • Itaka także z trzema oddziałami (przy ul. Moniuszki 4/2, tel. 32 2036008, Mariackiej 19, tel. 32 3583760 i Kościuszki 18, tel. 32 2058844);
  • Sindbad, który tradycyjnie ma silną pozycję w południowo-zachodniej części kraju (salony: Pl. P. Skargi – PKS, tel. 32 2531095, ul Moniuszki 4, tel. 32 2535033);
  • Triada (ul. Żwirki i Wigury 26, tel. 32 2029000, Słowackiego 17, tel. 2093322).

Pozostałe duże biura podróży w Katowicach mają po jednym oddziale firmowym:

  • Neckermann: ul. Słowackiego 15, tel. 32 7817952
  • TUI: ul. Młyńska 11, tel. 32 3541111
  • Gromada: ul. Mariacka 21, tel. 32 2598276
  • Orbis Travel: ul. Staromiejska 21, tel. 32 3559961.

Duży może więcej

Skąd ta popularność dużych biur podróży także w Katowicach? Wynika to m.in. ze znacznych wydatków na promocję i marketing, jakie te firmy ponoszą. Aby maksymalnie ułatwić życie przyszłym klientom, biura podróży stawiają na bogate w przydatne informacje serwisy internetowe, na których znajdują się m.in. kursy walut, pogoda, przewodnik, poradnik turysty czy możliwość zarezerwowania biletów lotniczych i autobusowych. Jest również wyszukiwarka ofert wedle takich kryteriów jak: cena (w tym opcje: first minute, last minute i last second), kraj, standard wycieczki, obozy, dojazd (własny czy wliczony w cenę).

Mniejszych biur podróży nie stać na takie narzędzia. Działa tutaj efekt skali – duży może więcej. Ogólnopolscy touroperatorzy mają kilkadziesiąt oddziałów w kraju, więc koszty kampanii i akcji mających na celu zwiększenie liczby klientów są mniejsze. Ponadto z narzędzi takich jak rozbudowany portal korzystają wszyscy, a nie tylko klienci biura w danym mieście.